|
Scenariusz wycieczki do rezarwatu przyrody
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2449 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Wycieczka niesie dla ucznia ogromne korzyści m.in.:szybciej zapamiętują materiał programowy,poznają konkretne przedmioty i autentyczne zjawiska, o których uczyli się na lekjach, konfrontują wiedzę podręcznikową z rzeczywistością. Scenariusz wycieczki do rezerwatu przyrody „Kuźnik” Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy w Pile Klasa V- wychowawca Marlena Dojlida, koło turystyczne- opiekun Renata Sierhej Cel ogólny: Poznanie dwóch pozagospodarczych funkcji lasu: ochrona przyrody i rekreacja; Formowanie postaw proekologicznych. Cele operacyjne: Uczeń: 1. Rozpoznaje i nazywa rośliny (drzewa, krzewy, kwiaty, grzyby). 2. Podejmuje próby rozpoznawania po kształcie liści i szyszek niektórych gatunków drzew. 3. Wyjaśnia pojęcie „roślina chroniona”, „pomnik przyrody”, „rezerwat przyrody”. 4. Przewiduje skutki niszczenia drzew. 5. Zachowuje się w lesie zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami poruszania się po jego terenie oraz z zasadami zachowania się w rezerwacie przyrody. Metody: objaśniająca, instrukcja, pokaz, obserwacja, przykład nauczyciela, samodzielnych doświadczeń. Forma pracy: grupowa. Pomoce: atlas drzew, aparat fotograficzny. Etapy wycieczki: 1. Zbiórka w szkole. Przejazd autobusem. Przejście do rezerwatu. 2. Podziwianie jesiennego krajobrazu nad Zalewem Koszyckim. Oglądanie pomników przyrody- kasztanowców. 3. Przypomnienie zasad zachowania się w rezerwacie. Odczytanie informacji z tablicy na temat „Kuźnika”. Omówienie szlaku turystycznego, którym będzie odbywać się wycieczka. Zwrócenie uwagi na konieczność wnikliwej obserwacji przyrody. 4. Przejście szlakiem. Zwracanie uwagi na gatunki drzew i krzewów, rozpoznawanie na podstawie atlasu. Wykonanie zdjęć. 5. Omówienie problemu: Po co jest las i dlaczego należy go chronić? (fabryka tlenu, miejsce odpoczynku, środowisko życia organizmów, źródło drewna, źródło doznań estetycznych). 6. Podsumowanie wycieczki. Powrót do szkoły.
Wnioski:
1. Zastosowanie takiej metody pracy, jaką jest wycieczka, zapewnia uczniom różnorodność przeżyć i doznań estetycznych. 2. Wycieczka to zachęcenie wychowanków do rekreacji i aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu.
3. W dalszej nauce uczniowie będą mogli odwoływać się do zdobytych doświadczeń.
Renata Sierhej |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|